Utgreiing om ny hovudveg mellom aust og vest: Vegforum Øst-Vest nøgd med Statens vegvesen sine trasépreferansar

Vegforum Øst-Vest (VØV) er generelt svært nøgd med Statens vegvesen sine trasépreferansar i Utredning om forbindelser mellom Østlandet og Vestlandet, går det fram av høyringsfråsegna frå vegforumet. Av denne går det òg fram at E134 over Haukeli med trasé gjennom Rauland har desidert størst samfunnsøkonomisk lønnsemd, og at dette alternativet inneber at søre del av Vestlandet, frå Sognefjorden og ned mot Stavanger, vert knytt saman med Oslofjord-området og E6 vidare mot Göteborg og kontinentet med eit stutt, raskt, rasfritt og vintersikkert samband. Difor er E134 Miljøvegen det einaste aust-vest-sambandet som vil ha trafikkgrunnlag for ein fire-felts motorveg. Men VØV streker mellom anna òg under at ein av tids- og kostnadsomsyn kan forsvare å sløyfe den tilrådde konseptvalutgreiinga for traseen gjennom Vest-Telemark, og vil at premissene for reguleringsplanarbeidet for E134 Vågslid – Liamyrane vert endra frå «korte» tunnelar til ein samanhengande tunnel mellom Røldal og Vågsli.

Les mer →

Bakka–Solheim: Ambisjonsnivået må hevast monaleg, går det fram av høyringsfråsegn frå Vegforum Øst-Vest

Vegforum Øst-Vest meiner at E134 i framtida vil bli det desidert viktigaste sambandet mellom Vestlandet sør for Sognefjorden og Oslofjord-området, og at parsellen mellom Solheim og Bakka vil få ein monaleg auke i trafikkvolum dei næraste åra. Årsaka er primært gjennomføringa av Rogfast, som saman med dei andre oppgraderingsprosjekta på E134 vil gjere at Stavanger og Nord-Jæren får korta reiseavstanden til Austlandet med rundt 10 mil, samanlikna med å nytte E39 til Kristiansand og E18 vidare mot Austlandet. Dette går fram av ei høyringsfråsegn til Statens vegvesens framlegg til kommunedelplan med konsekvensutgreiing for E134 Bakka–Solheim. Etter Vegforum Øst-Vest si oppfatning bør ambisjonsnivået for vegstandarden på parsellen hevast monaleg i høve til dei føresetnader som er lagt til grunn i planprogrammet. Ei framtidsretta standard vil, her som elles på E134, vera fire-felts motorveg, går det fram av høyringsfråsegna. Vegforum Øst-Vest er elles nøgd med Statens vegvesen sine trasépreferansar, som med unnatak av parsellen frå Håfoss til Bakka samsvarer med vegforumet sine vurderingar.

Les mer →

Øst–vest-utredning fra Statens vegvesen: Vil prioritere Haukeli og Hemsedal

Utredningen om forbindelser mellom Østlandet og Vestlandet konkluderer med at det er behov for å plukke ut noen få hovedforbindelser. Det er nødvendig for å sikre at det blir nødvendige midler til større utbygginger av disse. E134 over Haukeli og riksveg 7/52/E16 over Hemsedal bør prioriteres når forbindelsene skal utbedres. Denne utredningen er et viktig grunnlag for prioriteringer i kommende revidering av Nasjonal transportplan, skriver Samferdselsdepartementet.
Utredningen og tilknyttede dokumentert

E134 Saggrenda–Gvammen: Statens vegvesen slutter seg til traséforslagene fra Vegforum Øst-Vest

Av konseptvalgutredningen (KVU-en) for den 60 km lange strekningen på E134 mellom Saggrenda (Kongsberg kommune) og Gvammen (Hjartdal kommune) fremgår det at Statens vegvesen har gitt sin tilslutning til traséforslagene fra Vegforum Øst-Vest. På Vegvesenets nettsider kan vi lese at KVU-en i stor grad bygger på oppgraderingsforslagene som Vegforum Øst–Vest foreslår for veiforbindelsen mellom Vestlandet og Østlandet, og som innebærer at en betydelig del av trafikken både fra Stavanger og Bergen flyttes fra andre øst–vest-forbindelser til E134, ettersom disse byene får redusert reiseavstanden til Østlandet med rundt 10 mil.

Les mer →